Livet bland zombiesar...

Slötittade på "Fear the walking dead", och höll på att få whiplashskada i nacken. En tråkig huvudperson kommer till en by, och så dyker det upp några latinos och en latina, Danay Garcia, och hon är en av de vackraste personer jag sett i mitt liv! Fan, nu får man nästan ingeting gjort vid datorn när hon är med i serien! Ser säsong 5 nu och hon är så levande, så sensuell, så naturlig att man önskar att man var född långt härifrån.... Dricker Cuba Libre och drömmer mig tillbaka till Kuba, och hoppas att jag får mitt pass snart så att livet kan återvända till min själ... Lever mina vänner? Hur ser deras liv ut idag? Har fattigdomen slagit sina klor i dom så de har det ännu värre? Kommer skillnaden mellan en smällfet svenne och en spinkig kuban göra att vi numera inte kan umgås utan att kulturskillnaderna skriker ut orättvisan mellan våra liv? Min kompis mamma skriver fortfarande på kubanska på min FB, men allt jag kan tyda är Gud och pizza i varannan mening.... Ska se om någon kan översätta hennes meddelanden så jag vet att allt fortfarande är lugnt i Havanna... Livet bland svenskar är fortfarande som att medverka i en zombie-serie då min själ inte passar in här. Saknar dramat i Kuba och håller alla mina tummar för att kunna ge min själ näring igen...

Kommentera här: