Aldrig mer Apoteket!

Är en gammal man med en livsinställning att det gamla som funnits i massor av år är det man kan lita på. När mina allergitabletter tog slut så tog jag med den tomma förpackningen till Apoteket. Där fanns en servicemindad dam som sa;
- Den där har du inte köpt här, men här har jag en annan tablett med samma innehåll...
Litade på henne, och betalade i kassan...
Dagen efter invigde jag tabletten, och senare på dagen så kände jag av mina symptom av gräs/gråbopollen. Var trött, nös, och ögonen kliade...
Naturligtvis så måste det bero på höga doser av pollen, tänkte jag...
GOOGLADE och såg motsatsen!
Ok, jag var väl bara trött då för jag vet ju att symptomen kommer när jag är trött...
Det gick några dagar men symptomen var kvar, och nu började jag att bli irriterad! Sånt här har jag inte upplevt på flera år, så började misstänka tabletten! Tänkte ju att det var samma innehåll så det borde ju inte vara någon skillnad???
Vi gick in i ett annat apotek - en konkurrent! Mindes butiken då jag var där med Bjarne förra gången med.... Tänkte att 59:- kunde det vara värt att testa om det var någon skillnad.
Dagen efter så tog jag min tablett på morgonen. Redan samma eftermiddag kände jag skillnad, och varken trötthet, nysningar eller klåda i ögonen sen jag bytte tillbaka till konkurrenten...
Så nu får det gamla företaget APOTEKET lida för att EN produkt inte höll måttet. ALDRIG MER APOTEKET! 
(Ok, mina inköp per år kommer nog aldrig över 118:- iaf så de kommer inte märka min revolt, men det är en fråga om principer, ha ha)...
 
Så SKIPPA skiten i flerfärg, och hugg den gröna undertill på bilden om ni har pollenallergi!!!

Kommentera här: