Varg i Brusemåla...

Satt och redigerade, såg med vänster öga på datorskärmen, och såg med höger öga på netflix, men mitt periferiseende såg en flock rådjur springandes över min tomt och gena över 34an... Efter dem sprang en varg!
För de som sett Scooby Doo vet hur jag såg ut då. Tyckte att det var väl som vanligt, men en halv sekund senare så satt jag stirrandes ut genom fönstret! 3 sekunder senare var jag på väg ner till kassaskåpet för att hämta mitt teleobjektiv...
Vid ytterdörren tvekade jag något! Vet att varg inte attackerar människor, och att endast en blivit dödad av vargar de senaste 100 åren (en tjej i norra USA som sprang med hörlurar, och fick en flock med hungriga vargar på sig som såg henne som ett byte...). Dock är fakta orelevant om man är rädd!
Gick ut på min veranda, och såg mot det område där flocken och "vargen" försvann...
Det läskiga var att jag såg en rörelse i min vänstra ögonvrå...
DÄR SATT DEN!
Jag bokstavligen frös till is, men såg att munnen var lite för bred så att detta antalgligen endast var en vargliknande hund... Oavsett så närmade jag mig försiktigt! Pratade lugnande med den, tog några bilder, och gick ist in och hämtade en skål som jag fyllt med vatten... Tog en stor bit av min kommande middag med i andra handen, och gick ut till hunden. 
Den var både törstig och hungrig...
Ringde 112, och för att göra en lång historia kort så var det ingen som saknade hunden, och den stannade i några timmar....
 

Kommentera här: