Årets värsta dag är över...

 
Hatar verkligen att deklarera! Så rädd för att göra fel, och få problem jag inte kan hantera... Att bråka med myndigheter är en kamp nästan ingen vinner oavsett om man har rätt eller fel! Nu fick jag hjälp igen iaf, och det tog bara ca 35 minuter, och deklarationen och momsredovisningen är klara samt inlämnade! Lättad nästan flög jag fram i Kalmar. Åkte till giraffen först och köpte nya skor då mina sista gympadojjor förstördes i regn i Vietnam. Sen blev det ICA för att kolla in priser på smör som gått upp något fruktansvärt sista året. Ist hittade jag "skivrens". Italiensk salami, Uruguansk (blev det rätt böjning?) rostbiff, och svensk rökt skinka till varma mackor! Kilopriset var 65:-, och minnen från förr, Trollhättan, och ett litet knasigt troll som vräkte i sig rostbiff som om det gällde hennes sista måltid... Undrar hur hennes skrattande ögon hade sett ut om hon stått där idag utan våra vidriga minnen inom oss? Sett kundkorgen fyllas... Rostbiffen var underbar, och några kalla Falcon gick ner samtidigt för att fira att deklarationen är historia tills nästa år...
 

Kommentera här: