D & G ger mig en mycket dålig smak i munnen på mig...

En vän la ut en mycket vidrig bild på FB som kom från en grupp som kallade sig; Varför feminism behövs!
Vet inte om feminism behövs då jag bara efterlyser lite sunt förnuft.
Bilden var minst sagt provokativ och jag vet efter att ha varit yrkesfotograf i 30 år att sex säljer, men bilden var början till ett övergrepp av en grupp unga män, och idag går det otroligt många kvinnor runt redan med sår i sina själar av övergrepp i olika former. Våldtäkt är dessutom en våldsakt gjord pga ett behov av förnedra och har inget med sex att göra. Bilden påstods vara från en D & G-kampanj och naiv som jag är så hade jag väldigt svårt att tro att ett så stort företag skulle vara så blinda att de kunde godkänna en så vidrig bild så jag kollade först upp äktheten i FB-inlägget. Idag är jag både äcklad och skrämd att ett multistort företag helt saknar empati och respekt för kvinnan! Någon någonstans inom D & G borde sagt ifrån men tyvärr så vågade väl ingen?
Om folk godkänner såna här bilder som gjorts med anledning till att provocera så var går nästa osmakliga gräns; barnporr, våld mot handikappade, misshandla och döda djur (det sista görs tyvärr ibland för att framställa vissa pälsar men snart ingår det väl även i reklamsammanhang för att väcka uppmärksamhet?).
Kommer nu att för alltid känna avsmak mot företaget! Bra jobbat eller.....?

Kommentera här: