Kjell & Co

Detta inlägget känns redan konstigt att börja skriva för det är en hyllning till en yrkesgrupp som jag trodde dött ut men som finns samlade under ett butiksnamn; Kjell & Co...
Med risk för att låta gammal och samtidigt gnälla på det bemötande man får i butiker idag d.v.s. att INGEN verkar kunna något och att just DET är något att vara stolt över... Outbildad, dum och tro att alla drömmar slår in bara man får en chans att synas i en TV-såpa. Ju mer blåst - ju mer känd! Lågvattnet nås ju i "Big Brother" där idioterna gör allt för att visa att just de är de största soporna! Sen att idioter gör allt för att synas syns ju i trafiken, på gator o torg, och i att de SKA skicka de mest korkade kommentarerna på FB och till bloggar. Att samhället sen inte stoppar dem så att de kan skaffa barn med varandra gör ju att eländet knappast slutar... "Den sista idioten är ju inte född än..."  (Fast i Sverige har ju inte sossarna lyckats tvångssterilisera någon sen de jagade samer för typ 70 år sen.)
Skönt att EN affärskedja är ett otroligt undantag med kunnig, trevlig och intelligent personal...
Har än så länge bara besökt butiken i Kalmar (där jag har mitt hus) och den i Trollhättan (ETAGE) (där jag f.n. bor i en företagslägenhet), men bemötandet gör att jag känner mig tvungen att skriva några rader...
Idag är ju nedskärningar det enda alla "kreativa", överbetalda s.k. chefer tror är den bästa medicinen för att deras rörelses årsresultat ska stegra samt deras privata bonusar ska bli fetare. INGEN verkar fatta att kunder inte vill bli upplysta av en spoling som sliter sig från sin I-Phone tillräckligt länge för att sluddra ut att "allt är framme på golvet - inget finns på lagret"!
Hos "Kjell" lyssnade de, tog hand om mitt problem (en vara som inte ville fungera), och gick åt sidan för att till slut lösa tekniken. De ger sig inte, kan ringa sin egen support, byter för att kolla hur hårddisken fungerade med en annan "vagga", m.m.m.m.
Att lägga så mycket tid på EN kund så att den andra expediten fick ta resten av kön är inte bra ur försäljningssynpunkt tänkte jag när jag stod där och väntade, men när jag sen gick därifrån så kändes det kanon och kände att de vunnit en mycket nöjd kund för en lååååååååååååååång framtid. Har massor jag ska köpa och vet mycket väl var jag ska gå nu.
Tvärtom mot hur en av deras s.k. konkurrenter gjort; Anställa en känd ligist som ger bort cyklar i TV-reklamen och som inte presterat något vettigt utom att vara född i en förort och prata svenska lika uselt som Drottning Silvia är ett drag jag bojkottade den kedjan för. Man undrar ju om DEN kedjan har så dålig ekonomi att de raggar "Ett ansikte utåt" på svenska fångvårdsanstalter och byter tjänster för ett paket cigaretter? Deras slogan att det dessutom är "Dumt att betala för mycket" är ju sann men fattar inte vad det har att göra med butiken då de inte är billigast.
Nej, Kjell & Co hänvisade dessutom kunder till Teknikmagasinet då de själva inte hade varan. Sån service gläder mig i ett land där ungdomar har provisionsbaserad lön och tvingar dem att både ljuga och vara oärliga på andra sätt, och en heder till den chef som skapat denna syn på hur man ska bemöta dem som betalar för deras varor... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0