The good doctor - Netflix...

Jag är en känslomänniska! Berörs lätt av saker, tänker med hjärtat mer än med hjärnan vilket inte alltid är positivt...
Då mitt liv som fotograf är väldigt enformigt och nu extremt lugnt pga min ålder och världsläget med virus m.m. så tillbringar jag en stor tid vid min dator där jag redigerar bilder. Jag behöver en distraktion för att inte tröttna på all redigering. Har ju redigerat det mesta jag gjort på en lap top någonstans i världen och färger och kontraster m.m. har ibland varit galet fel. Håller på att göra om de drygt 16000 bilder jag har på min hemsida vilket är skön terapi och verklighetsflykt... 
Min distraktion nu för tiden är Netflix där det streamas ytlig underhållning utan substans men som fungerat för att ge enformigheten lite liv... Har sett det mesta och är inte imponerad! Min bästa vän Bjarne tipsade om en sjukhus-serie (blä för såna tänkte jag), men litar helt på honom så skulle göra ett försök. Tyvärr hade jag glömt seriens namn men hittade en serie som jag bara klickade på...
The Good Doctor!
Den var en känslomässig berg och dal-bana och är nu på 6e avsnitter och bara älskar den! Kul att upptäcka något nytt i livet som kan ge en positiv överraskning när det mesta som verkar hända idag är sjukt, absurt eller bara rent vansinnigt! Hoppas all skitig karma ska försvinna i år!
 

Kommentera här: