Aldrig mer Pepsi i Sverige!

Hur kunde Carlsberg? Är de toppstyrda från Pepsico? Förmodligen...
Nu får vi som gillar originalet inte längre får chansen att njuta av drycken då de tar ifrån oss valmöjligheten totalt, och tillsätter kemikalier ist för socker i läsken!
 
Carlsberg svarar; "Pepsi är ett ikoniskt cola-varumärke som uppfanns redan 1898. Genom historien har man strävat efter att hålla både varumärke och produkt innovativa. Med den här receptförändringen kan vi erbjuda Pepsi-smaken som folk älskar, men med färre kalorier och mindre socker. Vi har jobbat hårt för att säkerställa att det uppdaterade receptet behåller samma goda smak som folk är vana vid."
 
"Samma goda smak"? Den ena älskar jag att dricka, och den andra kan jag tvätta min bils fälgar med! "Tror" ni misslyckats att bibehålla den "goda smaken" då jag säkert drack en liter per dag innan, och nu vägrar röra drycken!
ALLT är farligt i stora mängder, och socker i små mängder skadar oss inte utan ger oss energi ist...
Vi hänger upp oss på kolhydrater, koldioxid, plast, och skapat virus, men "lösningarna" vi erbjuds är i många fall flera gånger farligare än produkterna vi ska vara rädda för! 
Det enda gemensamma är att vi inte längre själva får välja utan någon annan ska styra våra val!
Elen är ett annat bra exempel där vi stänger kärnreaktorer och säljer av elproducerande företag för att ist köpa in smutsig dyr el från utlandet. Lögner, och vansinne i riksdagen skapar ohållbara situationer för södra Sverige där företag riskerar att slås ut då marknaden styrs av priser dessa företag inte klarar av att nå utan billigare el...
 
Pepsi, min kärlek var "för evigt", men du ändrade dig och blev mainstream... Tack för vad vi haft!
 
Den enda butik som har kvar (innan jag kom in i butiken) Pepsi med socker var Net on Net, och jag fick stora ögon på mig då jag lånade en kundvagn och fyllde bilen;
 
 

Kommentera här: