Glass-o-man...

De som ser min feta lekamen antar säkert att min stora last är öl, vilket är en skarp gissning, men inte helt rätt...
Min största last, ok efter Pepsi, är glass!
Det svåra är, säkert ålderstecken, är att "glass var bättre förr"! 
Idag är glass E-nummer, mjölkpulver, smakförstärkare, m.m.m.m., och glädjen att njuta av RIKTIG glass blir allt dyrare...
Bland de billigare glassar jag frossat av på senare tid är;
 
Vi börjar med Alvesta gammeldags vanilj, en god vanlig glass som smakar glass, och går utmärkt att blanda ned i desserter.... Betyg 6
Sen tar vi GBs klassisk vanilj, en syntetisk skitglass som jag funderade på att slänga ut i naturen till de "köttätande" rådjuren som håller till på mina marker... Fråga inte - jag har mött mycket ointelligenta människor i mitt liv! Betyg 4
Sen kommer en billig, god, och trevlig vaniljglass från Triumf. Denna är min favorit då den verkar ligga framme på typ Willys, och bara vänta på att jag kommer och adopterar hem den.... Betyg 7
 
 
 
Är pepparkakstokig, men egentligen gillar jag ENDAST de pepparkakor som är gjorde efter min mormors recept. Tyvärr var det MÅNGA år sen jag (då "vi"! bakade dem... Denna glass är gjord med pepparkakor från "Annas", och jag blev tvungen att testa. Tyvärr rekommenderar jag att ist köpa Triumfs vaniljglass och själv smula ner egenbakade pepparkakor. Den var god men ätit godare pepparkaksglass Betyg 6
 
 
 
Nu i Juletider (blev någon musse kränkt nu?) så är företagens knep för att fånga mig som kund elaka!!! ALLT ska smaka pepparkakor tydligen? Denna lilla chokladgodis-pryl är livsfarlig! Alldeles för beroendeframkallande, och ger den därför det förrädiska betyget 8
 
Sen en återkommande favvo! Pepparkaksfilen!!! En 6a i betyg då smaken av pepparkaka är mer en smak av en specifik krydda anser jag! Fast GOD är den! <3
 
 

Kommentarer:

1 Glassmannen :

Bra blogg! Har du testat chokladpraliner som smakar pepparkaka? Kan rekommenderas!

Svar: Köpte en påse med biskvi-liknande "kakor" från Karen Volf som är galet goda med vaniljglass! Du får gärna återkomma med vilken fabrikat pralinerna var av...
Lennart Sjoberg

Kommentera här: