Mel Gibson

Det verkar ha blivit allmänt känt att Mel Gibson har ett häftigt temprament, och om det beror på hans f.d. ryska flickväns påhitt eller om det beror på annat får väl vara osagt. Dessvärre kläckte han ur sig den kanske sanna men vulgärt sagda;
"Hollywood styrs tydligen bara av judar och bögar"!
Därefter blev han häcklad offentligt i pratshower och i filmer som t.ex. samtliga (verkar det som) av Adam Sandlers (som f.ö. är jude och BARA verkar ta med sina polare med samma tro).
Mel blev ju utfryst av hela Hollywood trots att han regisserat några av de bästa filmer jag sett. Hans "Apocalypte" är en av mina absoluta favoriter genom tiderna vilket jag SÄKERT skrivit om tidigare men idag går jag och tänker på den senaste filmen som han både skrivit, regisserat och medverkar i - "Get the gringo"!
Det är en typisk Mel-film där han är smålurig, flirtig, rapp och hjälte, men den slinker in i hjärtat på något skumt sätt och jag ser gärna om den fler gånger när jag köpt den på Blue Ray.

Kommentera här: