Expressen skriver om smutskastning!

Några anställda på kvällstidningen Expressen har ringt ett flertal gånger och viljat både köpa bilder av mig på Sofia Hellqvist samt intervjua mig om dessa. Har sagt till dem likadant som jag sagt till alla andra tidningar att bilderna inte är till salu eftersom jag lovat Sofia detta. Förra veckan så ringde en Johan T. Lindvall upp efter att jag inte ville sälja och han ställde några frågor och bad att få citera mig, skickade sen ett mail där han skrivit upp mina citat och efter några ändringar så godkände jag vad han skrivit.
Har sedan dess kollat löpet på Expressen för att se om de skrivit något om Sofia vilket de faktiskt gjort varje dag, men såg mitt namn i söndagstidningen och redan överskriften gav mig ilningar längs min ryggrad;

NYA BILDER PÅ SOFIA SPRIDS - Nu vädjar hon till fotografen att radera dem!

Mina bilder har legat ute i 11 år och på vilket sätt sprids de om de inte säljs vidare och att all kopiering är olaglig? Om någon skickar en länk med 11 år gamla men oskuldsfulla bilder är väl inget att skriva om!
Nästa veckas möjliga rubrik; NYA SKOLFOTON SOM HITTILLS INTE PUBLICERATS skakar kungahuset!
Det hela är ju absurt och löjeväckande!
Att sen Sofia ringde mig förra året och bad mig ta bort någon bild från min hemsida som eventuellt kunde anses vara opassande i andras ögon såg jag som en formalitet som jag borde tänkt på själv och åtgärdade detta omedelbart förra året.
Att sen Expressen skriver; "SMUTSKASTNING MOT SOFIA" när de själva leder drevet mot henne anser jag vara stötande! Hon har inte gjort något opassande men de ska få allt att verka så, men att de själva inte uppträder på ett korrekt sätt är det ingen som skriver om.
Det kanske är en konst att skapa nyheter om fakta som är ett decenium gamla men att sen vinkla detta och förstora proportionerna så att det verkar vara ett problem är att inte ha respekt för de inblandade. Att Sofia sen väljer att inte vara anträffbar eller svara på Expressens frågor är väl sen en självklarhet! Hon är uppenbarligen mycket smartare än jag... :(

Det enda jag kommit fram till av detta är att jag hädanefter skall bojkotta även den tidningen och inte vara anträffbar i framtida kontakter. Den gammeldags moralen är borta och tabloidsnusk har ersatt all yrkesheder!

Kommentera här: