Telenor - just get the hell out of my life!

Nu är det snart jul igen och stackars arbetslösa ungdomar blir engagerade som säljare i det företag jag anser vara ett av Sveriges mest oseriösa. Detta är MIN åsikt men så fort jag vädrar mitt missnöje så hör jag massor med samma erfarenheter.
Hade 3 i flera år och var en NÖJD kund!
Sen lyssnade jag på ett säljarsamtal på den tiden jag svarade i min fasta telefon och en ung spoling bedyrade att TELENOR hade sveriges billigaste abonnemang och att JUST NU var det extra förmånligt att teckna avtal.
Vi jämförde vad jag betalade idag och det var billigare, men osäker på telefonsäljare som jag är så frågade jag flera gånger om NÅGOT mer tillkom på räkningen typ ingick moms, tillkom "uppläggningsavgifter" eller fakturaavgifter m.m.m.m.m. men "säljaren" lovade att det pris vi kommit överrens om var vad jag skulle betala. ...och så var det bara den lilla formaliteten med att spela in vad vi kommit överrens om...
Åtskilliga gånger så sa han "fel" och hoppade över vad han lovat osv och han stoppade bandinspelningen flera gånger och gjorde om det så att den skulle stämma överrens om vårt muntliga avtal.
Detta pga att JAG avbröt hans s.k. avtalsinspelning som jag kände inte var seriös!
Kändes konstigt att lämna 3 efter så många år men konkurrens är sunt OM den är hederlig!
Det dröjde några dagar innan ett annat företag ringde och skulle erbjuda sina tjänster - MOBILGIGANTEN!
Jag sa att jag bodde "in the middle of nowhere" och att jag hade täckning med min nuvarande telefon men knappt någon annan hade samma om de kom på besök. Säljaren hade "marknadens bästa" mobil han skulle skicka mig men den var ju dyr men utslaget på 24 månader så var det ju en struntsumma...
Den mobilen kom och fungerade endast som sänke om jag skulle fiska en vacker dag!
Fel nätinställning m.m.m.m. sa de!
Den ville ha 4G och det var inte utbyggt hos mig sa de!
Är det inget säljaren bör kolla upp innan han LOVAR guld o gröna skogar?????
Hade fått en headset med som satt bra och när de skulle ersätta den telefonen med en ny så var jag tvungen att skicka tillbaka hela paketet komplett, men de skulle skicka en ny telefon + ett ännu bättre headset!
Det dröjde någon månad men inget kom, och jag ringde och frågade varför;
Den tjej som lovat detta hade blivit mammaledig var svaret!
Som kund godtog jag inte att ett företag står o faller med en gravid tjej som fått barn utan ville ha det jag betalade för varje månad utan att ännu SETT!
Det kom en ny telefon till slut med knappar som knappt gick att messa eller skriva in ett telefonnummer med och ett headset som inte var värt namnet. Jag klagade naturligtvis men de ville inte ersätta skräpet med fungerande varor och jag köpte ist ett nytt headset privat.
Sen kom 1a räkningen och jag fick spel! Det var INTE den summa jag kommit överrens med "säljaren" om, och TELENOR hävdade att jovisst var det så och det hade de en bandinspelning på!
Jag var nu tvärförbannad och bad dem skicka den omedelbart!
De lovade att göra så en det tog veckor och ingen bandinspelning kom och jag ringer igen och frågar VARFÖR inget händer. NU fanns det plötsligt ingen bandinspelning kvar men att jag skulle få en klumpsumma för mitt "lidande" och kompensation för vad deras "säljare" lurat ihop för mig.
Summan var snål och felaktigt uträknad men nu började jag tröttna på att bråka!
Nästa räkning så ska jag plötsligt betala för INTERNET m.m.m. som aldrig använt!
Jag ringer och undrar VARFÖR igen!
Ja, du skickar MMS sa de (vilket ingick med typ 5000 MMS i abonnemanget utan extra kostnad)!!!!
VA???
Ja, det måste bero på mobilens inställningar och då får du ringa till NOKIA så att de får hjälpa dig, sa de då!
Jag ringer NOKIA och de frågar skrattande om jag har TELENOR och en rysning kryper längs min rygg men  jag svarar JA!
NOKIA säger att TELENOR själva gör alla inställningar på telefonen och att DE måste ändra den eller så fick jag göra en manuell ändring med deras hjälp.
Har för länge sen fattat vad TELENOR är för företag nu och ger upp!
Har ETT år kvar som fånge i ett avtal jag inte kommit överrens om med någon ärlig person.
Ser ungdomar stå i entren på ICA m.m. som "säljare" för det företag jag lärt mig att förakta och se ner på, och känner mig sååååååååååååå gammal när man bara vill spotta o gnälla på de stackarna som bara vill ha försörjning och en lön.
Synd bara att de valt en arbetsgivare som jag ALDRIG mer kommer ta i med tång ens...

Kommentarer:

1 Ingegerd:

Ja du Lennart har du oxå gått på deras lögner...har haft telenor för ett antal år sen, men höll inte på att bli av med abonnemanget. När jag hotade med att polisanmäla dom, så kunde jag häva abonnemanget,mot att jag betalade en viss summa,som jag gjorde för att bli av med dom.Fy vilka lögnare. Hoppas det löser sig för dig och passar på att önska en God Jul& Gott Nytt År

Kommentera här: