"Mysig" hemmakväll med datorn och en film...

Solen har gått ner men värmen dröjer kvar och nu är det väl bara anorektiker som trivs med att INTE frysa?
Vi andra dricker is-vatten med citron och börjar längta tillbaka till den sjuka vinter där man var tvungen att skotta uppfarten tre gånger per dag för att komma in i sitt hus eller ut med bilen. Såg en DVD som jag säkert sett 6 - 8 gånger nu;
TAKEN med Liam Neeson som en gammal sorglig legosoldat som inte funkar socialt med sin dotter eller förra fru utan lever i spillrorna av ett liv. Den urartar snabbt till en osannolik actionrulle där de onda åker på rejält med pisk av vår hjälte. Det jag känner för med den här filmen är att ingen lyssnar på honom när han varnar utan alla verkar ta honom som en bitter "loser"! Folk här i Sverige är över lag rädda för att flyga, fotografer, myror och animaliskt fett m.m. Det sista kanske ÄR farligt men vi fokuserar ju så snett att "förståndet" påverkar det sunda förnuftet. Själv är jag mest rädd för Mona Sahlin men den rädslan är välgrundad anser jag... :)
I Sverige har vi en förmåga att tänka i grupp och underblåsa fördomar och skaffa åsikter utan fakta.
Sen protesterar vi inte heller när vi BÖR göra det utan finner oss i att bli överkörda, och inte heller ingriper vi när folk blir illa behandlade längre.
Jag skäms för att medge att jag njuter av att se Liam ta hand om buset på ett sätt som tyvärr bara händer i filmvärlden. I Sverige vårdar vi buset till dumhet och gör dom till hjältar på krogarna runt Stureplan. Tjejerna som är offer i denna film springer benen av sig för att råka illa ut här i Sverige, men det verkar inte skrämma folk alls... Nej, flyga, fotografer, myror och annat - SÅNT är läbbigt! :)
Se den och lägg hjärnan åt sidan och njut av hur lätt det är att se vem som är ond och god för en gångs skull... Själv tar jag fel alldeles för ofta, men vill kunna lita på att folk inte är totalt "skruvade"!
VERKTYGSLÅDA KÖPES, ha ha...

Kommentera här: