Filmtips + tankvärd liten historia...

Tror att jag är en hemsk människa? Jag plågar mina närmaste nya vänner med att "GISSA VAD DETTA ÄR FÖR EN MUSIK-GRUPP" från en musik-DVD, eller visar ALLTID filmen CRASH;

Men allvarligt? Den har ju allt en bra film ska ha! Skönt mångbottnad med olika historier som vävs samman, känsloladdad med olika kulturer vars sätt att tänka på inte fungerar utan förståelse för varandra, och missuppfattningar p.g.a. språk eller ovilja att försöka förstå. ÄLSKAR DEN!
Jag och en god vän såg den ihop igår och sen diskuterade vi den och varför män och kvinnor pratar så olika. Drog en gammal historia om;
En man som var ute och körde på en landsväg och möter en kvinna som vevar ner sitt fönster och skriker; - GRIS!
Mannen muttrade förolämpad om galna fruntimmer, svänger i nästa kurva och krockar med en jättegris som står mitt på vägen. Mannen tvärdör!
(Sensmoralen i denna lilla historia är att män måste lära sig att förstå kvinnors sätt att prata - annars går allt åt
h-e...)
:)


Kommentera här: