Sommaren 2010!

Til syvende og sist! (stavas de så?)
Då är strax denna sommaren till ända och några saker har präglat allt jag gjort;

1. Det absolut största som påverkat allt jag tänkt och gjort är att mina planer som yrkesfotograf där jag gjort upp en massa "livsavgörande" modellidéer med den absoluta favoritmodell jag någonsin haft och förlorat.
Våra fotoplaner sträckte sig till resor och bilder med främmande modeller, levande elefanter och Hells Angels! Bilderna skulle "chockera" "hänföra" "väcka beundran" m.m.m.m, men knappast passera obemärkt!
Allt för att hon och jag skulle nå ut till omvärlden genom uppmärksamhet! Hennes föräldrar skulle flippat men nu kom vi ju bara till en provplåtning så det var väl kanske det bästa...
Nu ser ju inte livet ut som man planerar utan man får vackert ta det som det kommer och ibland ska inte drömmar infrias tydligen...
2. TUVMYROR! Ett nytt ord i mitt vokabulär där mitt försäkringsbolag IF verkar anse att man kan försäkra sitt hus mot alla skadeinsekter som äter trä men om det kommer små äckliga myror som äter trä så gäller inte försäkringen???
Nu har ju inte någon besiktat skadan så jag ska INTE döma IF ännu utan ser fram emot en seriös besiktning där man förklarar varför jag betalar en bunt tusenlappar per år och vad jag får för pengarna.



3. MADELEINE! Min MUSA som stått ut med mig i 12 år nu! Den enda "leksak" som hållt och som inte gått sönder/gift sig/eller andra destruktiva hyss, och nu har vi "vår vecka" som är ett återkommande inslag som berikat vårt liv. Pojkvänner har kommit och gått men vänskapen består blandad med vår gemensamma syn på kreativitet och konstnärlighet. Igår natt fotade vi hennes idé med ett rum bestående av spik- och skruvkonfektyr m.m.
Sen är hon en underbar vän med!




4. En vilja att bryta sig loss från allt och skapa något helt nytt!!!
Har inga rötter eller något som håller mig kvar geografiskt eller känslomässigt.
Har planer på Afrika i vinter och rensar mitt ägande och överflödiga shampo-kostnader...
Regnrock och röd slips MÅSTE ju gå hem i Afrika?




Skämtåsido så är frisyren (eller brist på en sådan?) bara en av mina bildidéer som jag iscensatt med M denna vecka. Några av bilderna finns redan ute och vill Ni se så klicka HÄR!

Kommentarer:

1 Anonym:

Inte speciellt svårt att fatta VEM du skriver om i punkt 1, hö hö. Sett bilderna på Hanna och Sofia och tycker banne mig att de e bland de snyggaste bilder jag sett. Sen tycker jag att du är ett av de största klantarslen jag träffat, "nothing personal", men hur fan kunde du loosa Hanna? Ni borde vart rädda om de ni hade och bett varandra om ursäkt eller va katten som helst än att sluta fota! Lelle, du e en idiot! Ingen av er kommer träffa en som synkar som ni gjorde som arbetskollegor. Vet vad du berättade i början av året och säger bara att du aldrig mer kommer träffa någon som henne. Sen angående AFRIKA? Var rädd om dig Lelle! Hitta inte på något dumt nu!



VARG!!

2 hermy:

bästa fotografen

rolig bild

3 Madeleine:

Fantastiska bilder som vanligt, L, min underbara vän. Ormbunkskaskaden, skruvgodiset och Alice i underlandet gav verkligen inspiration. Tack för att du finns.

Kommentera här: