Filmtips!

Ibland impulsköper jag en film bara för att vidga mina vanliga filmköp. Gillar ofta att köpa allt en speciell skådespelare gjort för att jag gillar honom/henne (oftast honom, he he). Eller så köper jag en speciell typ av film som jag tror att jag skulle gilla.
Denna filmen tillhörde ingen av dessa kategorier.
Cameron Diaz består av en stor mun, spelar visserligen bra men har aldrig berört mig i någon roll speciellt.
James Marsden är för snygg och för pojkaktig för att identifiera sig med.
Frank Langella är bara för mycket Arkiv X för att jag ska kunna se honom i något annat än Science-filmer så varför valde jag denna film?
Inte en susning!


Storyn kändes dessutom tunn och den första halvtimmen kände jag att detta filmköp kommer jag ångra och började redan fundera på vem som skulle få den, Robin hade den säkert, Patrik gillade säkert inte storyn, Anders skulle INTE vilja se den alls (ha ha) osv...
Sen började ett typiskt Arkiv X-scenario spelas upp men detta var ett BRA Arkiv X-avsnitt kändes det som.
Stämningen var tät och storyn var inte alls tunn och fånig längre.
Mänskligheten är SVART och DESTRUKTIV, och vi MÅSTE lära oss att allt vi gör får konsekvenser.
Filmen lämnar mig med en fundersam tanke om hur jag skulle gjort i deras kläder och det är skönt att filmen påverkade mig och fick mig att känna.
De flesta filmer är väl endast som vissa männsikor; De finns men påverkar inget/ingen...

Kommentera här: